Apr 11, 2014

Weekend de Brașov



Pe cât de repede am început să alerg, pe atât de încet am devenit la scris pe blog. Cred că ține de antrenament și treaba cu scrisul așa că probabil voi deveni și aici mai productiv, odată cu începerea noului sezon de alergare.
După formalitățile de introducere, o să pic foarte abrupt pe subiect, acesta fiind weekendul trecut pe care l-am petrecut în Brașov.
Vineri dimineața am plecat spre Brașov, unde urma să mă întâlnesc cu cei de la The North Face pentru a pune la punct ultimele detalii ale colaborării cu ei legate de concursurile Retezat Trail Race și Vertical Trail Race Bușteni.
Așa cum am anunțat pe facebook, în acest sezon voi fi echipat de The North Face și voi alerga încălțat în noua gama de încălțări de alergare de la Scott.


După acest eveniment a urmat ridicarea kit-ului de start pentru Semimaraton Intersport Brașov și deja clasica „mișcare” din pre-ziua concursului. 


Trebuie să menționez că anul acesta, acest concurs nu era în calendarul meu, având în vedere că am decis să reduc numărul de concursuri din acest an, însă am considerat că poate fi un antrenament util mai ales că este în regim de concurs, dar trebuie menționat că în săptămâna concursului m-am antrenat normal, fără menajamente.
Dupa Novi Sad m-am simțit puțin obosit și cred că în mare măsura din cauza drumului lung, iar pentru Brașov aveam mici emoții pentru  că nu știam cum va reacționa ficatul și mi-am promis mie că la cel mai mic semn de durere nu voi trage de mine în nici un fel.
Sâmbăta dimineața am luat un super mic-dejun, m-am echipat și m-am pregătit pentru start, făcând o încălzire mai lungă decât de obicei, din cauza temperaturii scăzute și a ploii reci.
Am luat startul mai încet decât o fac în general, alegând să cresc viteza treptat (deh, cred că mă maturizez). Singurul meu gând era să nu mă prindă Alin, restul concurenților având culoar liber dacă doreau. Nu a fost cazul însă. Am alergat destul de bine pe urcare, constant, fără să trag peste limita admisă, resimțind totuși o mică oboseală în picioare, dar era normal având în vedere că eram la mai puțin de o săptămâna de la Novi Sad. Pe finalul urcării am fost prins de Robert Hajnal care s-a dus în ritmul lui, iar apoi am fost prins de Alin. Am ales să scad viteza ca să pot lumea un Gel CarboSnack de la Nutrend, iar apoi tare la vale. Spre mirarea mea pe toată partea de coborâre nu am văzut pe nimeni în fața și lipit de mine a stat Florin Jitaru, Alin având în general spre 100-150m în spatele nostru. A fost destul de interesant să alerg cu Florin și mi-a dat ocazia să testez o strategie de cursă, alergând în fartlek tocmai pentru că mă simțeam foarte bine fizic atât la deal cât și la vale în același timp simțind că Florin trage la maxim.



Am ajuns destul de rapid în Răcădău, am redus puțin viteza, Florin depășindu-mă, am luat un TurboSnack Nutrend și mare mi-a fost mirarea când am întors capul și nu mai era Alin în spatele meu ci Alex Itu care a făcut o coborâre foarte rapidă. Am așteptat ca TurboSnack-ul să își facă efectul și am tras tare pe porțiunea de fals plat. Știam că această zona mă avantajează și deși au fost ceva probleme cu aderența, am trecut de Florin și m-am deplasat cu o viteză mulțumitoare. Înainte de ultima urcare (da, urcarea aceea scurtă dar care ți se pare că te pune în cap), l-am văzut pe Robert, m-am apropiat de el (el alegând să meargă eu încercând să alerg), dar cum s-a terminat urcarea a zburat iar la vale. Sincer nu știam pe ce loc sunt și nici nu m-a interesat vreo secundă acest lucru. 


Pe finalul alergării am avut parte și de un eveniment mai puțin fericit, fiind „înghesuit” de un cocalar între mașina lui și o mașină parcată, fiind lovit ușor cu oglinda dreapta a mașinii. Evident că m-am oprit, a urmat un schimb de replici, pasagerii având intenția chiar de a ne bate acolo. Spre norocul lor (:D), am fost strigat de voluntari să nu-i bag în seamă și mi-am văzut de drum, pierzând 15 secunde cu înjurăturile de rigoare. Timpul final m-a mulțumit (1:27:15) având să aflu mai târziu că am terminat pe 7 la general și pe locul 4 la categoria de vârstă. 


A doua zi dimineața am parcurs în ritm de antrenament traseul de semimaraton de la Brașov Marathon (CPNT), având parte de un grup fain, o alergare tocmai bună și o vreme care s-a dovedit mai prietenoasă decât era anunțat inițial.


La concurs, pe lângă energizarea Nutrend, am folosit pentru prima dată și echipamentul de la The North Face (pantofii de alergare TNF Ultra Trail, maieul de alergare Flight Series și visorul TNF), dar și clasicul echipament de compresie musculară de la CompresSport. Le mulțumescoamenilor care au încredere în mine și care investesc în concordanță. Sper să avem un sezon fericit împreună și îmi doresc ca greșelile anului trecut să rămână în „caietul greșelilor de nerepetat din care am tras învățămintele necesare”. 



P.S. Era să uit! Vă aștept pe cei din București la o întâlnire amicală, în magazinul The North Face din Mall Promenada , unde vom discuta despre alergare (montană sau nu) și unde veți avea oportunitatea să descoperiți noile produse de alergare montană create de The North Face.