May 2, 2013

Brașov Marathon



Ușor ușor ne apropiem de EcoMarathon. Am de luat o revanșă personală după experiența nefericită de anul trecut. Pregătirea din această iarnă a decurs excelent și fără accidentări așa că sunt optimist privind spre Moieciu.
Pentru week-end-ul ce tocmai a trecut nu am luat în calcul cursa organizată de CPNT (Brașov Marathon) și nu pentru că nu ar fi o cursă frumoasă, organizată de oameni speciali și dragi mie ci doar pentru simplul fapt că aveam de organizat împreună cu Gabi Solomon ediția a 3-a a VeloCompass. 


Vineri dimineață am făcut un antrenament de intensitate iar pentru sâmbătă aveam în plan 2 bucle de antrenament la Moieciu. Planurile mi-au fost schimbate în ultima clipă de Luci Almarii (căruia îi mulțumesc din suflet pentru ajutorul dat), care „m-a luat pe sus” și vineri după-masă am plecat spre Brașov cu gândul de a alerga la semimaratonul din cadrul Brașov Marathon. Este prima cursă la care am participat fără să fiu înscris și fără să mă pregătesc efectiv iar asta s-a simțit în timpul cursei. A fost o plăcere să mă întâlnesc cu Radu Urdea, căruia trebuie să îi mulțumesc pentru găzduire. Singurul obiectiv pentru această cursă era un timp in jur de două ore, obiectiv setat fără sa calculez sau să analizez foarte bine profilul cursei ci doar rezultatele din anul precedent. 


Încă de la start m-am poziționat în primul grup alături de Adi Bostan, Viorel Pălici și George Buta urmați de aproape de Nușu și Marcel Laza. Ritmul era sustenabil la deal, pe serpentinele spre Tâmpa dar problema mea a apărut din cauza faptului că am scurtat o serpentină urcând mai scurt dar foarte abrupt ceea ce m-a scos foarte tare din ritm. De acolo am dus o cursă solitară până la final deși odată ajuns la Treptele lui Gabony l-am văzut pe Gigi Blajiu pe care am vrut sa îl aștept astfel încât nu am urcat foarte tare dar Gigi nu m-a prins din urmă. În acel moment aveam in jur de 2-3 minute în spatele lui George Buta dar la final au fost în jur de 7 minute și locul 4 la general și 4 la categorie. A fost o experiență plăcută în final deși în timpul cursei nu pot să spun că m-am simțit foarte bine, în special pe coborâre unde stomacul m-a durut foarte tare și nu simțeam că alerg foarte bine deși în final mi-am atins obiectivul de a alerga în jur de două ore (1:59:00). Am învățat faptul că organismul meu nu este încă obișnuit să reacționeze foarte bine la un concurs neașteptat și că am nevoie de un timp în care să îmi focusez toate energiile în direcția cursei. 
Felicitări tuturor celor care au ales să petreacă o sâmbătă însorită la Brașov și de asemenea multe felicitări orgizatorilor!




P.S. În curând va urma o postare cu referire la VeloCompass!